Polscy producenci żywności doceniają znak jakości „Doceń polskie”
Od ośmiu lat organizatorzy Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie” namawiają do sięgania po żywność krajowych producentów. Wartościową rekomendacją dla konsumentów szukających rodzimych artykułów spożywczych wysokiej jakości są certyfikaty programu.
Każdy kolejny audyt, podczas którego wyróżniające się wyroby otrzymują znaki jakości, dowodzi jak ciekawa i zróżnicowana jest oferta krajowych producentów. Tak właśnie stanie się 31 lipca br. w Sosnowcu, kiedy to odbędą się już XXXIII obrady Loży Ekspertów programu „Doceń polskie”.
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie” - pod patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi - skupia się na propagowaniu wysokiej jakości polskich produktów spożywczych. Program umożliwia zdobycie certyfikatu poświadczającego tę jakość. Pierwsza certyfikacja odbyła się w 2011 roku i od tego czasu organizowana jest regularnie. Z roku na rok, obserwowany jest wyraźny wzrost zainteresowania rodzimych wytwórców wzięciem udziału w przedsięwzięciu, bowiem zgłaszane przez nich specjały poddawane są rzetelnej ocenie Loży Ekspertów, której przewodzi mistrz kuchni, Mirek Drewniak.
- Chcemy, aby produkty wyróżnione certyfikatem jakości produktu „Doceń polskie” kojarzyły się z gwarancją tego co najlepsze. Wierzymy, że polska żywność oraz rodzimi wytwórcy wprowadzają na krajowy rynek wyroby warte uwagi, które zaliczają się do specjałów z najwyższej półki. Z tego też powodu zależy nam, aby docenić produkty ale także wytwórców, którzy stoją za wyjątkowym smakiem i wysoką klasą swoich wyrobów – zaznacza Karolina Szlapańska, organizatorka Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”.
Polscy producenci doceniają godła „Doceń polskie”!
MAS-AR, Ogródek Dziadunia oraz firma AGROS należą do ogromnego grona laureatów Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”. Przedstawiciele każdego z zakładów doskonale zdają sobie sprawę, iż obecnie konsumenci coraz świadomiej zwracają uwagę na jakość, jak i pochodzenie produktów spożywczych. Dzięki znakowi „Doceń polskie” mają pewność, że produkty prezentują najwyższy poziom, a wytwórcy zaangażowanie w działalność.
MAS-AR – to przedsiębiorstwo produkcyjne i hurtownia wędlin. Produkty, mieszczącego się w Szczecinie przedsiębiorstwa, docenione zostały przez Lożę Ekspertów programu „Doceń polskie”. Jak zaznacza właściciel, godło programu to dla zakładu ważne potwierdzenie jakości wyrobów, ale także zaangażowania w działalność. - Nasza specjalność to wyroby wędliniarskie. Wytwarzamy wędliny bez zbędnych konserwantów i wędliny tradycyjne. Jako producenci wędlin z wieloletnim doświadczeniem jesteśmy świadomi, czego oczekują odbiorcy. Stale się rozwijamy, by nasz asortyment stawał się coraz atrakcyjniejszy – mówi Marcin Ogar, Prezes Zarządu MAS-AR Sp. z o.o. - Zdobytymi znakami jakości chwalimy się gdzie tylko możemy. Łączymy przyznanie gratyfikacji z promocją tych produktów w sklepach, gdzie są one dostępne. Informacje na temat laurów programu „Doceń polskie” widnieją w naszych mediach społecznościowych. Informację o tym wykorzystaliśmy także w trakcie ubiegania się o kredyt w banku na nową inwestycję. Muszę przyznać, że dzięki certyfikatom odbiór naszych wyrobów, jak i całej firmy jest bardzo dobry. Znak programu to dowód, że jesteśmy rzetelną firmą, stawiającą wyłącznie na wysoką jakość wyrobów oraz dbającą o swoich odbiorców. Oczywiście, trzeba jak najczęściej pokazywać konsumentom że rodzime produkty są najwyższej jakości. Natomiast jest to także informacja dla innych producentów, aby takie produkty wytwarzali czyli zdrowe i bezpieczne!- dodaje M. Ogar.
W trakcie XXXII certyfikacji specjaliści z branży spożywczej przyznali maksymalną liczbę punktów dwom specjałom firmy, tj.: Kiełbasie ze wsi oraz Kiełbasie schabowej.
Grupa Producentów „AGROS” Spółka z o.o. istnieje od ponad dziesięciu lat. Firma specjalizuje się w produkcji warzyw. - Nasze produkty charakteryzuje wysoka jakość oraz atrakcyjna cena. Szczególną uwagę zwracamy na bezpieczeństwo wytwarzanej przez nas żywności. Wdrażamy standardy dotyczące bezpieczeństwa produkcji (GlobalGAP, HACCP, BRC) począwszy od upraw na polu, na gotowym produkcie skończywszy. Cały czas staramy się wprowadzać także nowe rozwiązania przyjazne środowisku – mówi Adam Różycki prezes Grupy Producentów AGROS Sp. z o.o.
- Udział w programie promocyjnym „Doceń polskie” to kolejna sposobność, by wysłać naszym odbiorcom jednoznaczny sygnał, że nie boimy się ocen niezależnych specjalistów. Nasza siedziba mieści się w Cieślinie (woj. kujawsko-pomorskie). Dzięki rozwiniętej technologii i żyznej kujawskiej ziemi, warzywa, które uprawiamy są zdrowe i wysokiej jakości. Tym bardziej cieszy nas to, że zostaliśmy docenieni przez Lożę Ekspertów z programu Doceń Polskie. Program oferuje laureatom szerokie możliwości propagowania nagrodzonych wyrobów, to wartościowe wsparcie w komunikacji z klientami dla każdego producenta. W dobie tak silnej konkurencji i liczby informacji kierowanych do konsumentów, jasny komunikat płynący za znakiem „Doceń polskie” jest cenną wartością dodaną naszych działań – zaznacza prezes Grupy Producentów AGROS Sp. z o.o.
Papryka konserwowa, Syrop z malin, Buraczki wiórki oraz Ogórki konserwowe to tylko część specjałów znajdujących się w asortymencie firmy „Ogródek Dziadunia” Czesław Ślusarczyk Sp. J. Produkty te zostały już wielokrotnie nagrodzone w ramach programu „Doceń polskie”, uzyskując maksymalne noty za smak, wygląd i stosunek jakości do ceny. W rezultacie uhonorowano je certyfikatami jakości produktu „Doceń polskie” oraz zaszczytnymi tytułami TOP PRODUKT.
„Ogródek Dziadunia” to rodzinna firma, która od prawie trzydziestu lat produkuje przetwory z owoców i warzyw w różnorodnym asortymencie. Receptury przetworów to stare, rodzinne przepisy, które w niezmienionej formie nadal znajdują swoich miłośników. Właściciele przykładają wielką wagę do możliwie najwyższej jakości i wyłącznie naturalnego pochodzenia składników. Warto podkreślić, że firma od lat bardzo aktywnie uczestniczy w programie „Doceń polskie” i regularnie zgłasza do oceny produkty spożywcze. Za każdym razem wymienione wcześniej artykuły, pozytywnie przeszły proces atestacji. Przyznawanie kolejnych laurów dowodzi, iż producent dba o utrzymanie najwyższej jakość swoich specjałów. Jak zaznaczają właściciele firmy, znak jakości „Doceń polskie” umieszczany jest na etykietach nagrodzonych wyrobów od pierwszej atestacji w której uczestniczyli, czyli od 17 lipca 2013 roku. - To dla nas bardzo ważne, aby informować naszych odbiorców o certyfikatach jakości. Godło umieszczamy także na stronie internetowej firmy, materiałach reklamowych i informacyjnych typu katalogi, ulotki oraz fanpage – zaznacza Czesław Ślusarczyk, właściciel firmy, www.ogrodekdziadunia.pl. Producent zapewnia także, że nagrodzone specjały nabyć można w wybranych miejscach. - Produkty te dostępne są w firmowym sklepie internetowym, kilku innych sklepach e-commerce, ponad stu sklepach stacjonarnych ze zdrową i tradycyjną żywnością, a także na platformie Lokalny Rolnik – dodaje Katarzyna Surowiec, współwłaścicielka firmy.
Korzyści dla laureatów
Jakie korzyści czekają na laureatów programu „Doceń polskie”? Otóż, certyfikaty przyznawane są na dwa lata. Przez cały okres 24 miesięcy producenci mogą korzystać z całego wachlarza narzędzi wspierających ich działania marketingowe. Promocja nagrodzonego specjału godłem programu oraz posługiwanie się nim na wszelkich polach eksploatacji to tylko wierzchołek góry lodowej możliwości!
– Wytwórcy otrzymują bon na bezpłatne konsultacje ze specjalistą z Centrum Znakowania Żywności, profesjonalne zdjęcia wyróżnionych artykułów, mogą oni także współpracować z profesjonalną agencją PR. Co więcej, informacje na temat nagrodzonych specjałów zamieszczane są na blogu programu, w mediach społecznościowych jak również w innych mediach oraz e-booku, w którym zawarte są ciekawe inspiracje kulinarne – tłumaczy Marek Bielski, twórca Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”.
Co kwartał wydawany jest także bezpłatny magazyn „Doceń Dobre Wiadomości”, który to dostarcza informacji o realizowanych obecnie działaniach, jak i inicjatywach z udziałem nagrodzonych firm.
Przypominamy: znak promocyjny „Doceń polskie” może być wykorzystywany przez producenta we wszelkich działaniach promocyjnych dotyczących nagrodzonego produktu. Laureat może posługiwać się nim na wszystkich polach eksploatacji (od opakowania produktu, przez materiały promocyjne, na stronie internetowej, billboardach i reklamie telewizyjnej kończąc). W ten sposób podkreśla wysoką jakość swojego wyrobu i jego pochodzenie.
Szczegółowe informacje na temat korzyści wynikających z posiadania godła „Doceń polskie”, w tym formularze zgłoszeniowe znajdują się na stronie internetowej www.docenpolskie.pl.
* * *
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
www.blog.docenpolskie.pl
Celem programu „Doceń polskie” jest promocja wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu „Doceń polskie” zajmują się specjaliści zawodowo związani z żywnością i technologią żywienia, którzy tworzą Lożę Ekspertów. Zasiadają w niej m.in. członkowie Klubu Szefów Kuchni.
Twórca programu „Doceń polskie” jest także organizatorem projektu BlogerChef (blogerchef.pl) – innowacyjnego przedsięwzięcia skierowanego do blogerów kulinarnych.
* * *
KONTAKT:
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
Kontakt dla mediów:
Magdalena Matusik
magdalena.matusik@adventure.media.pl
Adventure Media s. c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. 690 449 064
tel. 32 724 28 84
fax 32 417 01 70
Nadesłał:
Adventure Media
|