Polska organizacja pozarządowa nagrodzona przez The Starbucks Foundation!
W ramach programu Global Community Impact Grants, polska organizacja non-profit, Fundacja „Opiekuńcze Skrzydła”, została wyłoniona spośród nominowanych i otrzyma grant na wsparcie lokalnej społeczności. Fundacja została zgłoszona do konkursu grantowego przez pracowników kawiarni Starbucks.
Fundacja „Opiekuńcze Skrzydła” pomaga dzieciom pochodzącym z rodzin borykających się z różnymi problemami i zagrożonych wykluczeniem społecznym, starając się dać im możliwości, których zazwyczaj nie mają. Działa ona na rzecz wyrównywania szans w fundacyjnych domach dziennego pobytu, wzorowanych na domach rodzinnych. Dzięki tej pomocy dzieci zyskują poczucie bezpieczeństwa i wiarę w swój potencjał, uczą się marzyć i dążyć do spełnienia tych marzeń. Wsparcie od The Starbucks Foundation pozwoli na realizację inicjatyw edukacyjnych, kulturalnych i wychowawczych dla dzieci i młodzieży z najuboższych dzielnic Warszawy.
Jesteśmy przekonani, że wyrównanie szans dzieci i młodzieży z rodzin znajdujących się w trudnej sytuacji, realnie może zmienić ich życie. Wsparcie jakie otrzymaliśmy od The Starbucks Foundation z pewnością przyczyni się do polepszania życia wielu dzieci, otwierając przed nimi nowe perspektywy. – mówi Magda Kryńska z Fundacji "Opiekuńcze Skrzydła".
Paula Chudzińska, brand manager marki Starbucks w Polsce dodaje: Cieszymy się, że po raz pierwszy mamy możliwość wsparcia polskiej organizacji dzięki dotacji The Starbucks Foundation. Misją Fundacji „Opiekuńcze Skrzydła” jest zapewnienie równych szans dla wszystkich, co jest spójne z podstawowymi wartościami naszej marki. Bardzo się cieszymy, że fundusze z grantu będą kolejnym elementem naszego wsparcia dla organizacji, z którą współpracujemy już od pewnego czasu.
Inicjatywa The Starbucks Foundation – Global Community Impact Grants - to inwestycja o wartości 30 mln USD, które mają zostać przekazane do 2030 roku. Jej celem jest pozytywny wpływ w takich obszarach jak: poprawa sytuacji młodzieży, integracja i różnorodność, usługi społeczne, walka z głodem, poprawa warunków ekonomicznych oraz wsparcie osób pracujących na plantacjach kawy, herbaty i kakao. Program, w ramach którego w pilotażowej rundzie przyznano ponad 50 grantów na 30 rynkach, pomaga zrealizować ambicje marki, jakimi jest poprawa dobrobytu wszystkich, którzy w jakikolwiek sposób są związani ze Starbucks.
Aby rozwijać program, The Starbucks Foundation zaprosiła swoich licencjobiorców, którzy zarządzają marką Starbucks w 3 regionach - Azja i Pacyfik, Europa, Bliski Wschód i Afryka oraz Ameryka Łacińska i Karaiby – do nominowania lokalnych organizacji pozarządowych. Przyznane granty zostały przeznaczone na wsparcie programów i projektów mających wpływ na lokalne społeczności. Jako część inicjatywy, licencjobiorcy marki Starbucks łączą siły z The Starbucks Foundation, współinwestując w lokalne organizacje non-profit, zapewniając wsparcie pozafinansowe i angażując wolontariuszy w celu zwiększenia wpływu prowadzonych działań.
Nadesłał:
m.myrlak
|