Pizza idealnym towarzyszem sportowych emocji


2018-04-03
Pizza od lat uchodzi za jeden z nieodłącznych atrybutów kibica, zwłaszcza jeśli w grę wchodzi sport oglądany przed telewizorem. Czy jednak faktycznie w dni, w których rozgrywane są wielkie sportowe wydarzenia, znacząco rośnie jej sprzedaż?

PizzaPortal.pl porównała, co najchętniej zamawiali Polacy w trakcie Rajdu Dakar (6-20 stycznia), w trzy sportowe tygodnie w lutym (od 9 do 25 lutego) oraz 27 marca podczas ostatniego meczu Reprezentacji Polski z Koreą. 

Według danych PizzaPortal.pl, pizza standardowo i niezmiennie od lat króluje w daniach w dowozie. W 2017 roku potrawy kuchni włoskiej stanowiły 52 proc. wszystkich zamówień, a wśród nich dominowała pizza. Nie inaczej jest również w czasie, gdy rozgrywane są ważne sportowe wydarzenia.

- Bez względu na to, czy mówimy o wyścigach, sportach zimowych czy piłce nożnej, w dniach, w których w sporcie dzieje się coś istotnego, znacząco rośnie liczba dostaw pizzy, osiągając maksymalnie w porównywanych przez nas terminach aż 70 proc. wszystkich zamówień. Te wzrosty są szczególnie zauważalne, gdy wydarzenie rozgrywa się w weekend lub w piątkowy wieczór. Zdecydowanie możemy więc stwierdzić, że to właśnie pizza najlepiej kulinarnie towarzyszy sportowym emocjom. Z naszych danych wynika również, że jej największymi fanami w te dni byli mieszkańcy Łodzi, Krakowa i Warszawy - mówi Anna Zając, brand manager PizzaPortal.pl.

Na drugim miejscu ulubionych dań kibiców znajdują się burgery, które w pozostałe dni tygodnia nie są aż tak popularne. W dniach 6-20 stycznia, 9-25 lutego oraz 27 marca ich sprzedaż zauważalnie wzrosła, aż do 20 proc. wszystkich zamówień. Burgery zdecydowanie częściej wybieramy też oglądając rajdy, niż podczas meczu piłki nożnej czy oglądając sporty zimowe.

- O piłce nożnej mówi się od lat, że jest narodowym sportem Polaków. Być może więc chętniej oglądamy ją w większym gronie, wspólnie ze znajomymi i wybieramy wtedy danie, którym łatwiej się podzielić czyli pizzę. Znaczący wzrost zamówień tego włoskiego przysmaku podczas meczu Reprezentacji Polski  sprawia, że przewidujemy jeszcze więcej dostaw podczas tegorocznego Mundialu. Być może zanotujemy wtedy też kolejny rekord popularności pizzy - komentuje Anna Zając.

Nadesłał:

Marta Rutkowska

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl